Diş Apsesi ve Diş Enfeksiyon Nedir?

Diş apsesi ve diş enfeksiyon nedir sorusu, dişçilerin en sık karşılaştıkları sorulardan biridir. Diş apsesi vücudun bakterilere tepkisi olarak görülebilir. Apseler sadece ağızda değil vücudun herhangi bir yerinde görünebilir. Oluşan apseler ağrı ve kızarıklık gibi semptomlara neden olabilir.

Apse ve Enfeksiyon Belirtileri

Apseler birçok semptomla ortaya çıkabilir. Belirtiler kişiden kişiye değişse de, belirgin olan birkaç durumun var olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.

• Dişlerde sürekli ağrı,
  • Yemek yerken dişlerde sıcak veya soğuk yiyeceklerle ortaya çıkabilecek hassasiyet,
  • Yemek yerken ağrı,
  • Apse sebebiyle yüz ve boyunda meydana gelen şişlik,
  • Vücudun ısısının yükselmesi ile meydana gelen ateşlenme durumu apse ve enfeksiyonun en belirgin belirtileridir.

Apseler iki farklı şekilde incelenebilir. Bunlar, dişin kökünde oluşan ve dişler arasında gelişen apselerdir. Köklerde biriken apseler genellikle kötü ağız bakımı ve tedavi edilmemiş diş çürümelerinden kaynaklanır. Öte yandan, dişler arasında ortaya çıkan apseler, kötü ağız bakımının önceki nedenlerinden kaynaklanır. Dişler arasında kalan yiyecekler günlük olarak temizlenmezse ve özen gösterilmezse böyle bir apsenin oluşması kaçınılmazdır.

Apse Nasıl Teşhis Edilir, Tedavisi Nedir?

Diş hekimi önce röntgen ile apse bölgesini teşhis eder ve ardından teşhis koyar. X ışınları apsenin durumunu ve evresini belirlemede çok yardımcı olur. Dolayısıyla diş apsesi ve diş enfeksiyon nedir sorusuna en net cevabı ancak bir diş hekimi verebilir.

Apse tedavisi için bir diş kökündeki apseye kanal tedavisi uygulanabilir. Bir ondodonti uzmanı kanal tedavisini profesyonelce gerçekleştirir. Ancak bazı apseler için kanal tedavisi tek başına yeterli olmayabilir. Bu gibi durumlarda cerrahi tedavi uygulanabilir. Her durumda tedavi etkili olmazsa diş çekilir ve implant tedavisi yapılır.

İkinci olarak dişler arasında apse oluşması durumunda bölge dezenfekte edilir. Enflamasyon atılır. Daha sonra tekrarı önlemek için dişin kök yüzeyini temizlenir.

Apsenin tekrarını önlemek için ağız bakımına devam etmek gerekmektedir. Bunun yanı sıra diş hekiminizin önerdiği gargaraları kullanmak da faydalı olacaktır. Yemek yerken her zamanki apse bölgesini kullanmamaya dikkat edin. Diş ipi, diş aralarında kalan yemek artıklarını temizlemek için kullanıldığında apse oluşumunu engellemektedir. Bunun yanı sıra diş muayeneleriniz atlamanız da apse oluşumuna neden olabilir. Diş apsesi ve diş enfeksiyon nedir sorusuna bu şekilde cevap verilebilir.