Protez Nasıl Tedavi Edilir?

Protez nasıl tedavi edilir sorusu özellikle dişlerine yaptırdığı protez tedavisi henüz bitmiş hastalar tarafından yaygın olarak araştırılan bir konudur. Yeni protezlerin ilk birkaç hafta ağızda ve damakta rahatsızlık ve yaralara neden olması tamamen normaldir. İlk defa protez takmanın verdiği psikolojik stresin yanı sıra protezin yarattığı ağrı ve yaralar bu süreci çekilmez hale getirebilir.

Yaraların İyileşmesi İçin Protez Dişlerin Sabitlenmesi Gerekir

Protez dişlerin vurarak ağızda yaralar oluşturması takma diş kullananların neredeyse yarısının yaşadığı bir durumdur. Bu yaralar protezin bulunduğu diş eti ve damakta oluşan tahrişlerdir. Bazen ağrılı olabilen bu yaralar, yemek yerken zorlanmanın yanı sıra, herhangi bir çiğneme aktivitesi olmadan bile çok acılı olabilir.

Protez nasıl tedavi edilir sorusuna verilmesi gereken ilk yanıt protez dişlerin sabitlenmesidir. Sabitlenmeyen protez dişler ağız içinde yaralara neden olabilir. Siz de bu gibi bir durum tespit ettiğiniz taktirde protez tedavinizi yapan diş hekiminize başvurarak sabitleme işlemini gerçekleştirmesini talep edebilirsiniz.

Diş hekimi takma dişin tam oturmayan ve keskin uzun kenarlarını onardığında yaralar genellikle birkaç gün içinde kaybolur. Ancak diş etleri iltihaplı, şiş ve ağrılı ise diş hekimi bunları tedavi etmek için antibiyotik  önerebilir.

Protez kremleri, protezlerine alışmış kişilerde rahatlıkla etki eder. Bununla birlikte, yeni takma diş kullananların sorunlu alanları belirlemek için dişlerini kontrol ettirmeleri gerekir. Protez çıkarıldıktan birkaç gün sonra doktorun sorunu tanımlaması zor olabilir.

Protez Diş Nedeni ile Oluşan Yaralara Ne İyi Gelir?

Evde kolayca hazırlayabileceğiniz bazı doğal yöntemler diş hekiminiz gerekli uygulamaları yaptıktan sonra mevcut yaraların iyileşmesine yardımcı olacaktır.

• Anason tohumları: Takılan takma dişler nedeniyle tüm ağzınızı etkileyen hassas bir hassasiyet şikayetiniz varsa, anason tohumları yardımcı olabilir. İki tatlı kaşığı ezilmiş anason tohumu ve bir yemek kaşığı kuru nane yaprağını hazırlayıp, çay için yaptığınız gibi iki bardak kaynar suya ekleyerek, bir gece bekletebilirsiniz. Ardından bu karışımı gargara olarak kullanabilirsiniz.
  • Tuz: Protez nasıl tedavi edilir sorusuna verilmesi gereken yanıt bir diş hekiminin uygulamaları olsa da, diş hekiminizin uygulamasından sonra direkt olarak yaralar geçmeyebilir. Bu durumda tuzlu su ile gargara yapmak yaraların iyileşmesini hızlandıracaktır. Ancak bu gibi yöntemleri uygulamadan önce diş hekiminize danışmanız gerekmektedir.