Gömülü 20 Yaş Dişleri Nasıl Çekilir?

Gömülü 20 yaş dişleri nasıl çekilir çeşitli yaşlarda, yirmilik dişleri ile ilgili problemler yaşayan hastalar tarafından merak edilmektedir. Yirmilik dişler olarak da bilinen yirmi yaş dişleri, en son çıkan yetişkin dişleridir. Çenenin arka kısmında bulunan azı dişleri olan 20 yaş dişleri genellikle çenenin yapısına uymaz ve çoğu kişide ağrı, apse oluşumu ve rahatsızlıklara neden olur.

20 yaş dişlerin tedavisinin zorlu bir süreç olduğunu düşünmek yanlıştır. Bunun yanı sıra diş hekiminiz tarafından önerildiği takdirde erken diş çekimlerinin ileride ortaya çıkabilecek pek çok sorunun önüne geçeceğini unutmamak gerekir.

Gömülü üçüncü azı dişleri diğer azı dişlerine zarar verebilir. 16 yaşından önce alınan yirmi yaş dişlerinde çok hızlı iyileşme görülür. Üçüncü azı dişleri, diğer kalıcı azı dişleri çıktıktan sonra çekilebilir. Bu durum takriben 11-12 yaşlarına denk gelir. Diş hekiminiz o esnada çekilen röntgen filmlerine göre üçüncü azı dişlerinin çıkması için yeterli alan olup olmadığını belirleyecek ve çekim için gerekli tavsiyelerde bulunacaktır.

Yirmilik Dişler İçin Şikayeti Olmayan Kişiler Ne Yapmalı?

Gömülü 20 yaş dişleri nasıl çekilir sorusu ağrı, şişlik ve iltihap şikayeti olan hastaların gündemindedir. Bu hastaların mümkün olan en kısa sürede üçüncü azı dişlerini çektirmeleri gerekir. Ancak herhangi bir şikayet yoksa bile, bu dişlerin çekilmesi ileride oluşabilecek problemlerin önüne geçmek veya olası  çapraşıklık riskini ortadan kaldırmak için faydalıdır.

Ayrıca zarar görmüş üçüncü azı dişlerinin erken çekilmesi nedeni belirlenemeyen çene ağrıları, hareketli protezlerin doku uyumsuzluğu, diş eti hastalığı ve tümör oluşumu gibi bazı riskleri de ortadan kaldırır.

Hasarlı ve Sorunlu Yirmilik Dişler Nasıl Çekilir?

Hasarlı dişin diş eti dokusu açıldıktan sonra dişin kemik ve bağ dokuları alınır. Daha sonra diş çıkarılır ve açıkta kalan diş eti dikilir. Bu işlemden sonra hastanın diş hekiminin önerdiği antibiyotik ya da ağrı kesici gibi ilaçlar alması gerekebilir. Dikişler genellikle 7. günden sonra  alınır.

Gömülü 20 yaş dişleri nasıl çekilir bu şekilde gerçekleşse de operasyonun detayları, öncesinde ve sonrasında dikkat edilmesi gereken faktörler ancak bir diş hekimi tarafından yanıtlanabilir.