Diş Çekimi Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar Nelerdir?

Diş çekimi sonrası dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir sorusu hakkında araştırma yapmak, diş çekimi sonrası herhangi bir problem yaşamamak adına önemlidir. Diş çekimi işlemi birçok kişiye korkutucu bir tedavi gibi gelmektedir. Bu sebeple pek çok kişinin uzak durduğu bu işlem, dişlerin kurtarılamayacağı durumlarda mecburi olmaktadır.

Diş Çekimi Ağrılı Bir İşlem midir?

Diş çekimi her hastaya yapılacak bir işlem olmayıp, kanal tedavisi yapılamayan ve yüksek düzeyde çürük ve enfeksiyon nedeniyle kanal tedavisi ve dolgu yapılamayan hastalara yapılmaktadır. Çekim sırasında lokal anestezi kullanılır ve dişin çekildiği bölge uyuşturulur ve hasta  ağrı ya da rahatsızlık hissetmez.

Diş çekimi sonrası dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir sorusuna verilmesi gereken uzun bir yanıt listesi vardır. Çünkü diş çekimi, çekilen bölgede büyük bir hassasiyet oluşmasına neden olur. Diş çekimi yapılacak bir hasta, çekimden sonra en az yarım saat ağzını çalkalamamalıdır. Gargara kanın pıhtılaşmasını engellediği için iyileşme süreci olması gerekenden daha uzun sürer.

Diş çekiminden sonra uzman tarafından çekim bölgesine yerleştirilen tamponu 20-25 dakika boyunca bölgede kalmalıdır. Tekrarlanan yutma veya tükürme de kanın pıhtılaşmasını engellediği için iyileşme sürecini yavaşlatır. Tampon bu durumu engeller.

Çekilen dişin olduğu bölgede 2 ila 6 saat arasında kanama olması normaldir. Tükürüğünüzde kan gördüğünüzde paniğe kapılmanıza gerek yoktur. Bunun yanı sıra diş çekiminden sonra ağrı olması normaldir. Özellikle uyuşma gittiğinde ağrı daha da artar. Bu durumu önlemek için doktorunuzdan ağrı kesici isteyebilirsiniz.

Diş Çekiminden Sonra Yapılmaması Gerekenler

Diş çekiminden sonra ne kadar süre boyunca yemek yemeyeceğiniz hakkında diş hekiminiz gerekli bilgiyi verecektir ancak yemek yemeye başladıktan sonra da çok sert, sıcak ve baharatlı gıdalardan uzak durmanız önerilmektedir.

Enfeksiyon durumunda çekiminin olduğu gün sigara içilmesi önerilmez. Diş çekildikten hemen sonra araç sürmemek gerekir. Mümkünse, operasyondan sonr başınızın altına yüksek bir yastık koymalısınız ve istirahat etmelisiniz. Operasyondan sonra sıcak suyla banyo yapmaktan kaçınmalısınız.

Diş çekimi operasyonlarından sonra ağzınız ve genel olarak yüzünüzde şişme normaldir. İşlemin üstünden 3-4 saat geçmesine rağmen yüzdeki şişlik azalmadıysa ya da ağrı ve kanama devam ediyorsa hemen diş hekimine başvurunuz. Diş çekimi sonrası dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir sorusuna verilmesi gereken bir yanıt ise dikişlerinizi diş hekiminizin belirttiği sürede tekrar gelerek kontrol ettirmeniz gerektiğidir.