Çene Eklem Ağrıları İçin Botoks İşlemi Nasıl Yapılır?

Çene eklem ağrıları için botoks işlemi nasıl yapılır sorusu Bruksizm problemi yaşayan kişiler tarafından merak edilmektedir. Bruksizm, fiziksel olarak ağrılı ve ciddi diş problemlerine yol açabilen, uyanıkken veya uyurken bilinçsiz diş gıcırdatma ve gıcırdatma için kullanılan tıbbi terimdir. Bruksizmin neden olduğu diş sorunları arasında diş minesinin kaybı, diş hassasiyetinin artması ve dişlerin düzleşmesi ve/veya çatlaması yer alır.

Bruksizm Nedir?

Uyku sırasında dişlerini gıcırdatan ve sıkan bruksizm hastaları, genellikle çene ağrısı ile uyanırlar. Güçlü bir kare çeneye neden olabilen Masseter hipertrofisi bruksizmi bir başka yan etkisidir. Yaygın olarak botulinum toksini olarak bilinen botulinum toksini tip A ile tedavi, çene ağrısı, baş ağrıları ve bruksizmle ilişkili diğer rahatsız edici sorunlardan muazzam bir rahatlama sağlayabilir. Son zamanlarda, botulinum toksini, kas aşırı aktivitesini ve spastisiteyi hedeflemek ve tedavi etmek için ideal bir ilaçtır. Kanıtlanmış bir alternatif. Antiinflamatuar ilaçlar ve diğer birçok tedavi, sorunun kaynağını hedef almaz.

Gece plakları bruksistlerde geceleri dişleri hasardan başarıyla koruyabilse de, çeneyi sıkmayı bırakacak kadar zayıflatıldığı için diş gıcırdatmanın ağrılı yan etkilerini önlemede etkisizdir. Bu, kasları önemli ölçüde gevşetir ve diş gıcırdatmanın neden olduğu aşınma ve yıpranmayı azaltır. Botox çiğneme ve mimik gibi istemli hareketleri hiçbir şekilde etkilemez. Çene eklem ağrıları için botoks işlemi nasıl yapılır sorusuna yaklaşık 10 dakika süren bu işlem sırasında kişi ağrı hissetmediği yanıtı verilebilir. Çünkü uygulama öncesi genellikle uyuşturucu krem ​​ile bölge uyuşturulur. Bu süreçten sonra hızlı bir şekilde günlük hayata geri dönülebilmektedir.

Masseter Botox'un Avantajları Nelerdir?

Masseter Botox birçok avantaj sunmaktadır. Bu işlemin bireylere sağladığı en büyük avantajları şu şekilde listelemek mümkündür:

• Oldukça güvenli bir uygulamadır. Bilindiği gibi botox ameliyat gerektirmeyen bir uygulamadır. Bu nedenle estetik cerrahi  gibi riskler içermez.
  • Çene yapısını inceltir ve kare yerine daha ince ve oval bir yüz görünümü verir.
  • Çene kaslarına yapılan bu botox işlemi çene kaslarının boyutunu küçültür. Böylece daha ince ve daha belirgin bir çene hattına sahip olunabilir.
  • Çenenizi sıkmaktan ve dişlerinizi gıcırdatmaktan kaynaklanan ağrıyı hafifletirsiniz.

Tüm bu avantajlar sebebi ile çene eklem ağrıları için botoks işlemi nasıl yapılır günümüzde diş hekimlerine en sık sorulan sorulardan biri haline gelmiştir. Siz de bu işlem sayesinde diş sıkma gibi problemlerinizden kurtulabilirsiniz.