Ağız Kokusu Nasıl Tedavi Edilir?

Ağız kokusu nasıl tedavi edilir sorusuna verilebilecek çeşitli yanıtlar bulunmaktadır. Ağız kokusu, insanlarda çok ciddi bir özgüven eksikliğine neden olan sağlık sorunlarından biridir. Piyasada bulunan sakız ve gargara gibi birçok ürün bu sorunu yaşayan kişilere yönelik olsa da bu ürünlerin çoğu sadece geçici bir çözüm sağlar. Ağız kokusunun nedeni yemek veya kötü ağız hijyeni değilse, sorunun arkasında başka bir tıbbi neden olabilir.

Ağız kokusu, nefes verdiğinizde salınan hoş olmayan bir kokuya sahip olmak anlamına gelir. Bazı kişiler ağız kokuları az da olsa bu sorundan endişe duysa da bazı kişiler ağız kokularını fark etmeyebilir. Bir kişinin kendi nefesinin nasıl koktuğunu anlayabilmesi zordur. Bu nedenle bazen birinci derece akraba veya yakın arkadaşlara danışılarak ağız kokusunun varlığı doğrulanır.

Ağız Kokusu İçin Doktora Gitmek Gerekir mi?

Ağız kokusu nasıl tedavi edilir sorusuna ağız kokunuz varsa öncelikle ağız ve diş hijyeni alışkanlıklarınızı kontrol etmeniz gerektiğine dair yanıt verilebilir. Yemek yedikten sonra dişlerinizi ve dilinizi fırçalamalı, diş ipi kullanmalı ve bol su içmek gibi yaşam tarzınızda değişiklikler yapmalısınız. Bu tür değişikliklerden sonra ağız kokusu devam ederse diş hekimine başvurulmalıdır. Diş hekimi, ağız kokusunun diş dışında ciddi bir hastalıktan kaynaklandığından şüpheleniyorsa, ağız kokusunun nedenini öğrenmek için hastayı bir uzmana yönlendirecektir.

Ağız Kokusunun Tedavisi

Ağız kokusunu tedavi etmek için öncelikle bir diş hekimine başvurmalısınız. Diş hekimi nefesi hem ağızdan hem de burundan alarak kokuyu bir ölçekte derecelendirebilir. Ağız kokusunun en yaygın kaynağı dilin arkası olduğundan, diş hekimi bir aletle dilin arkasını kazıyabilir ve kokusunu değerlendirebilir. Ağız kokusuna bir boşluk neden oluyorsa, diş hekiminiz bunu nasıl tedavi edeceğinizi burada sizinle görüşecektir.

• Ağız gargaraları ve diş macunları: Ağız kokusu dişlerde bakteri  (plak) birikmesinden kaynaklanıyorsa, diş hekimi bakterileri öldüren bir gargara önerebilir. Ayrıca anti bakteriyel  madde içeren  diş macunu da önerilebilir.
  • Diş hastalıklarının tedavisi: Bir hastaya diş eti hastalığı teşhisi konulursa periodontiste sevk edilebilir. Diş eti hastalığı diş etlerinin çekilmesine neden olur. Bu durum kokuya neden olan bakterilerin bu açıklıkları kolonize etmesinin önünü açar. Bakteriler sadece bir diş hekimi tarafından uzaklaştırılabilir.

Diş hekimi diş ve diş etlerinin sağlıklı olduğunu tespit ederse, kokunun kaynağının tedavisi için hastayı başka bir uzmana sevk edebilir. Ağız kokusu nasıl tedavi edilir sorusuna diş hekiminin uygun gördüğü durumlarda antibiyotik kullanımı ile de tedavi edildiği yanıtı verilebilir.