Süt Dişlerini Tedavi Ettirmek Yerine Çekilse Ne Olur?

Süt dişlerini tedavi ettirmek yerine çekilse ne olur sorusu, diş sağlığı ile ilgili en merak edilen konulardan biridir. Diş çürüğü günümüzün en önemli sağlık sorunlarından biri olmaktadır. Diş çürüğü çocuklarda yetişkinlere göre daha sık görülür ve daha hızlı ilerler. Bunun nedeni, süt dişlerinin yapısını zayıflatan yetişkin dişlerinden daha yüksek bir mine organik fraksiyonuna yani dişin en dış tabakasına sahip olmasıdır.

Çocuklarda Diş Problemleri Neden Meydana Gelir?

Diş çürüğünün gelişiminde birçok faktör rol oynar. Çürük bu nedenle çok faktörlü bir hastalık olarak tanımlanır. Diş çürümesi, ağızda şeker ve karbonhidrat kullanmaktan diş çürümesine neden olan bakteriler tarafından üretilen asitlerin diş dokusunu tahrip etmesinden kaynaklanır.

Çocuklar genellikle diş renginin solması, sıcağa veya soğuğa duyarlılık ve hafif ağrı gibi diş çürüğünün erken belirtilerinden şikayet etmezler. Sadece ağrı dayanılamayacak kadar şiddetli hale geldiğinde şikayet ederler. Ağrının ortaya çıkması ise çürük tedavisinin çok geç bir aşaması olmaktadır. Çocuğun diş hekimine ilk kez ağrı ile gitme korkusu çok büyük olup, yapılan tedavinin zorluğunu artırmaktadır. Tedavi edilmeyen çürükler ağrıya, ağız kokusuna, çiğneme problemlerine, gıdadan kaçınmaya, yetersiz beslenmeye ve şekil bozukluğuna neden olabilir. Bu aşamalarda bile tedavi için çok geç kalınmış olduğu bilinir. Bu durumda pek çok kişi süt dişlerini tedavi ettirmek yerine çekilse ne olur sorusunda merak duymaktadır.

Süt Dişlerinin Tedavi Edilmemesi

Bu gibi diş problemlerinin çözülmemesi durumunda dişin çekilmesinden başka bir çare kalmaz. Çoğu ebeveyn süt dişlerinin düşeceğini düşündüğü için bu gibi bir problem ile karşılaşacaklarını düşünmez. Ancak süt dişlerinin tedavi edilmemesi, çekilmesine neden olabilir. Erken çekilmesi gereken dişler diş çapraşıklığına, çene gelişimi problemlerine ve hatta bazen dil problemlerine yol açabilir. Sürmekte olan kalıcı diş tomurcuklarına zarar vermenin yanı sıra, çocuğun vücudunda sürekli bir enfeksiyon kaynağı olmasına neden olur ve bu da gelişimi olumsuz yönde etkileyebilir. Süt dişlerinin çekiminden sonra çocukların çene gelişiminin bozulmasını veya zarar görmesini önlemek için uygulanan koruyucu tedaviler hakkında çocuk diş hekimlerinden bilgi almanız gerekmektedir. Dolayısıyla süt dişlerini tedavi ettirmek yerine çekilse ne olur sorusuna verilebilecek çeşitli cevaplar bulunmaktadır.