Ortodontik Tedaviye Kaç Yaşında Başlanmalıdır?

Ortodontik tedaviye kaç yaşında başlanmalıdır sorusuna yanıt vermeden önce, bu tedavinin ne anlama geldiğini bilmek gerekir. Ortodonti, öncelikle yüz, bazen çene durumlarının teşhisi ve tedavi süreçleri ile ilgilenen bir bilim dalıdır.

Ortodontik Tedavi Nedir?

Yüz ve çenedeki neredeyse anormal durumların tedavi edilmesi gerekir. Ortodontik tedavi, özellikle iyileşme sürecine erken başlanırsa anormalliklerin gelişmesini önlemek ve yakın gelecekte oluşacak anormalliklerin düzeltilmesini sağlayarak bireyin normal, sağlıklı bir yapıya kavuşmasını sağlamak amacını taşır.

Ortodontik Tedavi İçin Yaş Sınırı

Ortodontik tedaviye kaç yaşında başlanmalıdır sorusu günümüzde diş hekimlerine en sık sorulan sorulardan biridir. Ancak bu tedaviye başlamak için kesin bir yaş sınırından bahsetmek doğru değildir. Fakat çok küçük çocukların dişleri henüz oluşmadığı için bu tedaviye başlamaları elbette ki mümkün değildir. Ancak 7 yaşından itibaren düzenli kontrol yaptırmak önemlidir. Bunun nedeni erken çocukluk döneminde üst çenede meydana gelebilecek darlıklar ve ön dişlerin tıkanması olarak adlandırılan, alt dişlerin arkasındaki üst dişlerin rahatsızlığı ve ön dişlerin çıkıntı yapmasıdır.

Düzenli olarak muayene yaptırmanın başka avantajları da vardır. Örneğin çocuğunuzun parmak emme gibi zararlı ve diş yapısını bozan bir alışkanlığı varsa bunu tespit etmek de de daha kolay olacaktır. Bazı çocuklarda ağızdan nefes alma alışkanlığı da teşhis edilir ve tedavi süreci hızlı ve gecikmeden başlar.

Çocuk 7 yaşında iken ortodontik tedaviye başlamak etkili ve doğru olacaktır. Ancak elbette, ortodontik tedaviye net bir yaş sınırı koymak doğru değildir. Çocuğunuzun dişleri döküldükten sonra yeni çıkan dişlerde de sorunlar görülebileceği için, düzenli diş hekimi muayenesi ile ortodontik tedavinin ne zaman başlayacağına karar vermek daha mantıklı olacaktır. Örneğin 11-12 yaş arası çocukların bu tedaviye başlaması uygun olmaktadır. Bunun yanı sıra, farklı yaş gruplarındaki çocuklar için, birbirinden farklı diş tedavileri de önerilmektedir.

Ancak çocuğunuzun yaş grubu ne olursa olsun düzenli kontroller ileride oluşabilecek anormalliklerin önüne geçilmesinin önünü açar ve tedavinin daha az eforla tamamlanmasını sağlar. Dolayısıyla ortodontik tedaviye kaç yaşında başlanmalıdır sorusuna en doğru yanıtı ancak çocuğun düzenli muayenelerini gerçekleştiren diş hekimi verebilir.