Hamilelikte Diş Bakımı Nasıl Yapılmalıdır?

Hamilelikte diş bakımı nasıl yapılmalıdır sorusu, gebe kadınların diş hekimlerine yönelttikleri sorulardan biridir. Hamileyseniz, vücudunuzun en az önümüzdeki dokuz ay içinde büyük değişikliklere uğrayacağını bilirsiniz. Ancak, ağız sağlığı ve hamilelik arasındaki bağlantının farkında olmayabilirsiniz. Anne adaylarının diş ve diş etlerinin sağlığını ihmal etmemeleri gerekir. Hormon seviyelerindeki değişiklikler, periodontal hastalık ve gebelik tümörleri olarak bilinen diş etlerinde küçük yuvarlak alanlar gibi ağız sağlığı sorunları riskini artırır.

Hamilelik Sırasında Diş Rahatsızlıkları

Hormonlar ruh halinde dalgalanmalara neden olabilir, mesaneler daha küçük görünebilir ve beslenme alışkanlıklarınızda değişiklikler olabilir. Hormonlar ayrıca hamilelik diş eti iltihabı adı verilen bir durumun gelişiminde rol oynar. Hamileliğiniz sırasında diş etlerinizin daha sık kanadığını fark ederseniz, bunu önlemek için erken önlem almak iyi bir fikirdir. Diş hekiminiz en azından bebek doğana kadar daha sık profesyonel temizlik önerebilir.

Hamileliğiniz esnasında evde de ağız sağlığınızı korumaya devam etmelisiniz. Diş etlerinizi tahriş etme riskini azaltmak için yumuşak kıllı bir diş fırçası kullanın ve plak, tartar ve diş eti iltihabını önlemek için bir diş macunu kullanabilirsiniz. Ayrıca günde en az bir kez diş ipi kullanmayı unutmamanız önerilir. Diş ipi, yiyecek parçacıklarının fırça ile ulaşılması zor yerlere yapışmasını kolaylaştırır.

Hamilelikte diş bakımı nasıl yapılmalıdır sorusuna profesyonel bir cevap almak için diş hekimi kontrollerinizi aksatmamanız önerilmektedir.

Gebelik Tümörü Nedir?

Bazı kadınlar, hamilelik sırasındaki hormonal değişiklikler nedeniyle "gebelik tümörleri" olarak bilinen hastalıktan da mustarip olabilirler. Ancak adının sizi yanıltmasına gerek yoktur. Gebelik tümörleri kanser değildir. Bu diş gelişimi genellikle ikinci trimesterde görülür ve dişlerin arasında oluşan bu yapılar küçük ahududu gibi görünür. Rahatsızlığa neden oluyorlarsa bir diş hekimi onları çıkarabilir, ancak çoğu durumda bu tümörler bebek doğduktan sonra kaybolur.

Hamilelik Sırasında Sabah Diş Bakımı

Sabah bulantısı birçok kadın için hamileliğin bir parçasıdır. Sabah bulantıları yüksek mide asidi ve diş erozyonuna neden olabileceğinden ağız sağlığı ve gebelikle ilgili endişeleri arttırmaktadır. Hamilelik sırasında mide ekşimesi veya asit reflüsü çekiyorsanız, mide asidi dişleriniz üzerinde aynı etkiye sahip olabilir. Yapabileceğiniz en iyi şey, karbonatı suyla karıştırıp ağzınızı çalkalamaktır. Kabartma tozu, mide asidini nötralize etmeye yardımcı olur. 1 çay kaşığı karbonatı 1 bardak su ile karıştırarak, dişlerinizi fırçalamadan önce ağzınızı  bu su ile çalkalayabilirsiniz. Bu yöntem, hamilelikte diş bakımı nasıl yapılmalıdır sorusuna yanıt olarak verilebilir.