Diş Röntgeni Çektirmek Zararlı mıdır?

Diş röntgeni çektirmek zararlı mıdır günümüzde, röntgenler ile ilgili en yaygın şekilde yapılan araştırmalardan biridir. Panoramik film veya apikal röntgen teknikleri diş hekimliğinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Panoramik filmler tüm dişlerin ve çenelerin görüntülerini sağlar.

Diş Röntgeni Neden Gereklidir?

Apikal radyografiler bir veya daha fazla dişin görüntülerini sağlar. Günümüz diş hekimliğinde, sorunları erken teşhis etmek ve ilerlemeden tedavi etmek için düzenli panoramik röntgenler neredeyse bir zorunluluktur. Ayrıca tümör veya kist şüphesi varsa, diş hekimliğinde kullanılan ekipmanların kullanımı ve bu amaca yönelik teknikler ile hastalar aşırı radyasyona maruz kalmazlar. Dolayısıyla diş röntgeni çektirmek zararlı mıdır sorusuna herhangi bir zararı olmadığı yönünde yanıt vermek doğru olacaktır. Diş röntgenleri muayenehaneye gittiğinizde tanıyı kolaylaştırmak için çok küçük dozlarda radyasyon almanıza neden olur. Radyografi sırasında kurşun önlük ve tiroid koruyucu giymek, istenmeyen radyasyonun hastanın diğer organlarına ulaşmasını engeller.

Günlük aktivitelerimizin pek çoğunun bizi belrli bir miktar radyasyona maruz bıraktığını unutmamak gerekir. Radyasyon mikrodalga fırınlardan ve diğer elektrikli cihazlardan ve hatta güneş ışığından yayılır. Uçak yolculuğu sizi radyasyona maruz bırakır. Cep telefonlarını ve WiFi modemleri düşünmeden sınırlı sayıda diş röntgeni için endişelenmek doğru değildir.

Hamile Hastaların Diş Röntgeni Çektirmesi Sakıncalı mıdır?

Hamile bir hastanın diş problemleri varsa, çok gerekli olmadıkça röntgen çektirmesi önerilmez. Ancak eğer zorunlu hale gelirse doktor tarafından alınabilecek önlemler bulunmaktadır.

Eğer gebelik planlanıyorsa öncelikle diş kontrolü yapılmalıdır. Gebelik öncesi çekilen panoramik röntgenler, gebelikte ortaya çıkabilecek ağız problemlerinde hasta ve hekimlere büyük kolaylık sağlamaktadır.

Bilimsel olarak kanıtlanmış bir diğer durum da sigaradan yayılan radyasyon miktarıdır. Günde ortalama bir paket sigara içen bir kişinin aldığı yıllık toplam radyasyon dozu, yılda yaklaşık 100 panoramik röntgene eşdeğerdir. Günde yarım paket sigara içen bir kişi, yılda en az 300 kez akciğer röntgeni çekilmesine eşdeğer miktarda radyasyona maruz kalmaktadır. X ışınlarının radyasyon dozu çok düşüktür. Dolayısıyla diş röntgeni çektirmek zararlı mıdır sorusundan korkmanız, diş sağlığını geciktirmek için bir bahane olmamalıdır. Röntgen filmleri hastayı aşırı radyasyona maruz bırakmaz.