Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş eti kanaması neden olur sorusuna tek bir şekilde yanıt vermek mümkün değildir. Diş eti kanamaları, diş eti hastalığının bir belirtisidir ancak diğer sağlık sorunlarından da kaynaklanabilir. Dişlerinizi çok sert fırçalarsanız, çok sert diş ipi kullanırsanız veya takma dişlerinizi yanlış takarsanız diş etleriniz kanayabilir. Bunlara ve diğer günlük sorunlara ek olarak, diş eti kanaması ayrıca periodontitis, lösemi, vitamin eksiklikleri ve trombosit eksikliği gibi durumları da gösterebilir ve daha kolay ve iltihaplanmaya daha yatkın hale gelir. Bu nedenle diş eti kanaması yaşayan herkesin bu sorunun neden kaynaklandığını öğrenmek ve tedavi sürecini başlatmak için sağlık uzmanına başvurması gerekir.

Diş Eti Kanamasının Belirtileri

Diş eti kanamaları en çok diş fırçalarken görülür. Ayrıca bazı duyusal rahatsızlıklar da diş eti kanamalarına neden olan hastalıkların farklı belirtileri olarak kendini gösterir. Bunlar arasında diş etlerine baskı yapılması, diş etlerinin kızarması ve şişmesi, takma dişlere bağlı olarak aşırı dar olan diş etleri sayılabilir.

Diş Eti Kanamasının Nedenleri

Sadece periodontal hastalık değil, birçok durum diş eti kanamasına neden olabilir. Diş eti kanamalarının en yaygın nedenleri şunlardır: Gingivitis periodontal hastalığın ilk aşamasıdır. Yaygın semptomlar diş etlerinde hassasiyet ve kızarıklıktır. Diş etlerinde oluşan plağın zamanla temizlenmemesi ve bu plakların bakteri üremesine yol açması nedeniyle oluşur. Bu nedenle diş eti hassasiyeti veya kızarıklığı yaşarsanız, durum ilerlemeden bir uzmana görünmeli ve tedavi olmalısınız.

Bazı ilaçlar yan etki olarak diş eti kanamalarına neden olabilir. Özellikle kan sulandırıcılar kanın pıhtılaşmasını zorlaştırdıkları için diş etlerinden kanamayı kolaylaştırırlar. Hassas ağız bakım ürünlerine öncelik verilmelidir. Kullandığınız ağız bakım ürünlerini değiştirmek de diş eti kanamalarına neden olabilir. Ağız temizleme rutininizden saparsanız diş etleriniz kanayabilir. Bu gibi durumlarda bir uzmana görünmeniz ve eski alışkanlıklarınıza geri dönmeniz gerekebilir. Hamilelik sırasında hormonal aktivitedeki değişiklikler dişeti hassasiyetine yol açabilir. Diş eti kanaması neden olur sorusuna diş etlerine kan akışının artması da cevap olarak verilebilir.

Ağız bakımına dikkat edilmemesi diş eti hastalıklarının ve diş eti kanamalarının önemli bir nedenidir. İyi bir ağız sağlığı ancak düzenli günlük ağız bakımı ile elde edilebilir. Bu nedenle günde en az iki kez dişlerinizi fırçalamalı, diş ipi kullanmalı ve dilinizi temizlemelisiniz. Sağlıksız beslenme de diş eti kanamalarına yol açabilecek bir başka faktördür. İşlenmiş gıdalardaki bazı bileşenler diş etlerini tahriş edip hassasiyete neden olabilir. Ayrıca vitamin ve mineral eksiklikleri de ağız ve diş sağlığının bozulmasında oldukça etkili olabilir. Diş eti kanamalarını durdurmak için yeterli ve dengeli beslenmeye özen gösterilmelidir. Modern hayatın getirdiği stres birçok rahatsızlığa yol açabilmekte ve ağız hastalıklarının önünü açabilmektedir. Stres damar sağlığını kötüleştirir ve bağışıklık sistemini zayıflatır. Streste diş eti kanaması neden olur sorusuna yanıt olarak verilebilecek nedenlerden biridir.