Diş Çekimi Sonrası Hemen İmplant Yerleştirilir mi?

Diş çekimi sonrası hemen implant yerleştirilir mi sorusuna, implant tedavisi için herhangi bir bekleme süresi olmadığı yönünde cevap verilebilir. Diş çekildikten sonra doktor hastanın durumunu uygun görürse implant tedavisine başlayabilir. Bu aşamada implantın yerleştirileceği kemik bölgesinin durumuna özellikle dikkat edilmektedir.

Herhangi bir sorun yoksa diş çekildikten sonra implant çene kemiğine vidalanır. Bununla birlikte, çekilen dişler genellikle enfektedir veya enfeksiyondan kaynaklanan kistlere sahiptir. Önce bu sorunları tedavi etmek ve birkaç ay sonra implantı yerleştirmek gerekebilir. İmplant tedavisinin tamamlanması 2-4 ay arasında değişmektedir. Hasta sağlığı ve ağız sağlığı tedavi süresinin belirleyicisidir. Seans başlamadan önce hastaya sakinleştirici yani lokal anestezi verilir. İmplant seansı tamamlandıktan sonra hasta aynı gün implant yerleştirilmesi sonucu görülen ağrı ve karıncalanma yaşayabilir. Ancak implantlar genellikle ağrısız bir tedavi yöntemidir.

İmplant Nedir?

Dişler çeşitli nedenlerle kaybedilebilir ve gerekirse diş hekimi tarafından çekilebilir. Diş kaybı sadece bireysel bir estetik sorun olmayıp aynı zamanda ağız ve genel sağlığı da etkileyen bir durumdur. Eksik dişlerin yerine köprüler ve takma dişler gibi çeşitli tıbbi cihazlar mevcuttur. İmplant, eksik veya çekilmiş dişlerin yerine kullanılabilecek araçlardan biridir ve tedavi sırasında hastanın çene kemiğine vidalarla hazırlanıp yerleştirilen dayanıklı element titanyumdan yapılır. Diş çekimi sonrası hemen implant yerleştirilir mi sorusuna ise, herhangi bir engel yoksa çekimin hemen ardından implant yapılabileceği şeklinde cevap verilebilir.

İmplant Tedavisi Neden Yapılır?

İmplantların temel amacı, eksik dişleri güçlü, kalıcı köklerle değiştirmektir. Bu yapay diş köküne protez takılır. İmplantlar sadece dişlerin eksik olduğu yerlere yerleştirilir. Çevre dişlere herhangi bir işlem yapmaya gerek yoktur. Hastalar bu tedavi ile ilgili gereksinimleri karşılamalıdır.

Fiziki muayene ve testlerden sonra tedaviye başlayıp başlanmayacağına karar verilir. Çene kemiği ile doğrudan ilgili olduğu için erişkinlerde yani kemik oluşumunu tamamlamış hastalarda tedavi yapılır ve hastada kemik hastalığı ya da erime sorunu olup olmadığı da kontrol edilir. Düzenli olarak ilaç kullanan kişilerin hangi ilaçları aldıklarını belirlemek gerekir. Şeker hastalarının implant tedavisinden öncesi bir doktordan onay alması oldukça önemlidir. Bu etkenlere dikkat edildiği taktirde, diş çekimi sonrası hemen implant yerleştirilir mi sorusuna, olumlu cevap verilebilir.