Kanal Tedavisi Nedir, Ağrılı Bir İşlem midir?

Kanal tedavisi nedir, ağrılı bir işlem midir sorusuna cevap bulmak için öncelikle bu tedavinin nasıl bir tedavi olduğunu bilmek gerekir. Kanal tedavisi, çürük veya travma gibi çeşitli nedenlerle ciddi şekilde hasar görmüş dişleri kurtarmak için yapılır. Profesyonel bir diş hekimi uygun görürse kanal tedavisi ile problemli diş enfeksiyondan tamamen kurtulabilir.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavi sırasında dişlerde kavite adı verilen delikler oluşturulur. Ardından delikten içeri girilerek, gerekli temizlik gerçekleştirilir. Bu esnada zarfında pulpa ve sinir dokusu da çıkarılır. Diş ve çevre dokular dezenfekte edilir. Tüm bu işlemlerden sonra diş kökünde oluşan boşluk, biyo uyumluluğu yüksek bir dolgu maddesi ile doldurulur. Dolgu işleminin tamamlanması kanal tedavisinin tamamlandığını gösterir.

Kanal tedavisi lokal anestezi altında yapılan bir işlemdir. Bu nedenle işlem sırasında herhangi bir ağrı ya da sızı hissedilmesi mümkün değildir. Ancak diş problemi çok ciddiyse ve enfeksiyon yoğunluğu yüksekse tam olarak uyuşma sağlamak biraz zaman alabilir. Bu durumda, uyuşma elde edilene kadar çeşitli teknikler kullanılır. Dolayısıyla Kanal tedavisi nedir, ağrılı bir işlem midir sorusuna işlem esnasında herhangi bir ağrı hissedilmediği cevabı verilir.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisinden sonra tedavi edilen dişte ve çevre dokuda ağrı ve hassasiyet hissedilmesi normaldir. Tedavi sırasında ağzınız açık tutulduğu için tedavi sonrasında bir süre çenenizde ağrı hissedebilirsiniz. Bu noktada önemli olan, bahsedilen ağrı veya hassasiyetin şiddeti ve süresidir.

Kanal tedavisi sonucunda oluşabilecek daha hafif ağrılar için hafif ağrı kesiciler kullanılabilir.

Kanal tedavili dişlerde gerekli bakım ve hijyen yükümlülüklerine uyulmaması kısa süreli ya da uzun süreli ağrı şikayetlerine neden olabilir.

Sorunsuz ve ağrısız bir kanal tedavisi için uzman ve deneyimli bir diş hekiminden ve klinik ortamda yardım almak önemlidir ve tedavi böylelikle mümkün hale gelir. Kanal tedavisi, dişin ne kadar enfekte olduğuna bağlı olarak bir hafta kadar sürebilir. Ortalama bir kanal tedavisi işlemi yaklaşık 30-90 dakika sürer. Enfeksiyon gibi bazı durumlarda diş hekimi dişleri temizlemek için ilaç verecektir, bu nedenle dişleri kapatmadan önce bir hafta beklemek gerekir. Ancak kanal tedavisi nedir, ağrılı bir işlem midir sorusuna ağrısız bir işlem olduğu yanıtı verilmektedir.