Hamilelik Döneminde Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hamilelik döneminde diş tedavisi nasıl yapılır, gebe kadınlar tarafından merak edilen bir konudur. Hamilelikte diş ve diş etlerinin tedavi edilemeyeceği fikri doğru değildir. Hamilelik sırasındaki hormonal değişiklikler diş eti iltihabına neden olabilir ve bu diş sorunları erken doğuma kadar varan ciddi sonuçlar doğurabilir. Dolayısıyla gebelik sürecinde diş tedavisini aksatmak çok yanlış olacaktır. Dolayısıyla hamile olduğunuzu öğrendikten sonra diş eti problemlerini önlemek için ağız hijyeninizi ihmal etmemelisiniz.

Hamilelik döneminde anestezi altında diş tedavisi, kanal tedavisi ve hatta diş çekimi yapılabilir. Tedavi sırasında kullanılan lokal anesteziler bebeğe zarar vermez. Antibiyotik tedavisine ihtiyacınız varsa, diş hekiminiz kadın doğum uzmanınıza danışabilir ve bebeğinize zarar vermeyecek antibiyotikler yazabilir.

Yani hamilelik diş ve diş etlerinizin sağlığını da etkileyen bir durumdur. Diş sorunları erken doğuma yol açan ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğinden diş bakımı aksatılmamalıdır. Hamilelik sanıldığı gibi annenin dişlerini kaybetmesine ya da ağız sağlığını tehlikeye atmasına neden olmaz. Hamilelik döneminde sık sık öğünlere ve ara öğünlere olduğu kadar sık fırçalama, gargara, diş ipi kullanımı, diş taşı temizliği gibi ağız bakımına da dikkat etmeniz önemlidir. Diş bakımı yeterli şekilde yapılmadığında hamilelikte diş çürümesi meydana gelir.

Hamilelikte Diş Dolgusu Yapılır mı?

Hamilelik sırasındaki hormonal değişiklikler diş eti iltihabına neden olabilir. Gebelikte ağız ve diş sağlığı ile ilgili müdahaleler yapılmasının hiçbir sakıncası yoktur. Bunun yanı sıra, uzmanlara göre ihmalin sonuçları çok daha tehlikelidir.

Gebelikte diş bakımının yapılamayacağına dair yaygın ve asılsız inanç anne adaylarını korkutmaktadır. Ağız ve diş sağlığı hormonal ve alışkanlık değişiklikleri ile tehlikeye girebilir. Ancak sanılanın aksine, gebelikte hemen hemen her türlü diş tedavisi mümkündür. Zamanında yapılmayan tedavi hem anne hem de çocuk sağlığı için büyük tehdit oluşturmaktadır. Ağız ve diş hastalıklarının verdiği rahatsızlık anne adayları için bu büyülü süreci çekilmez hale getirebilir. Dolayısıyla, hamilelik döneminde diş tedavisi nasıl yapılır sorusuna, her zaman olduğu gibi yanıtını vermek mümkün olacaktır.

Ağız ve diş sağlığı ile mücadele eden hamile kadınlar kendilerini yalnız hissedebilirler. Hamilelikte ağız ve diş sağlığının kötü olması öngörülebilir ve beklenen bir durumdur. Ayrıca bilinenin aksine her bebek diş kaybına neden olmaz. Hamilelikte diş kaybı tedavi edilmeyen ileri sağlık sorunlarının bir sonucudur. Diş ve diş eti sorunları her gebelikte olmak zorunda değildir.

Hamilelikte Diş Tedavisi Bebeğe Zarar Verir mi?

Sanılanın aksine hamilelikte diş bakımının hem anneye hem de bebeğe zararı yoktur. Hamilelik döneminde diş tedavisi nasıl yapılır sorusuna ise ancak bir diş hekimi cevap verebilir. İstenilen tedavi anne ve çocuğun sağlığını korumaya yönelik yapılmaktadır. Genellikle gereksiz tedaviler gebelik sonrasına ertelenir. Ancak hamilelik döneminde diş hekimine düzenli ziyaretler ve gerekirse tedavi, gebelik sürecini kolaylaştırabilir. Olası problemlerin önüne geçmek, anne adayının moral ve motivasyonunu yükseltir. Kendine güvenen anne adayları hamilelik sürecinin tadını çıkarabilirler.