Diş Eti Hastalığının Belirtileri ve Tedavisi Nedir?

Günümüzde diş hekimlerine en sık sorulan sorulardan biri, diş eti hastalığının belirtileri ve tedavisi nedir olmaktadır. Yaşam konforunu oldukça düşüren diş eti hastalıkları ancak bir diş hekimi tarafından tedavi edilebilir. Bunun yanı sıra diş eti hastalıkları zamanında tedavi edilmediği takdirde daha ciddi problemlere yol açabilmektedir.

Diş Eti Hastalıkları Neler?

Diş eti hastalıkları en genel tanımıyla diş etlerinin bakteriler nedeniyle enfekte olması ile meydana gelmektedir. Bu durumda enfeksiyon diş eti dokusunun iltihaplanmasına ve böylelikle tahriş olmasına neden olmakta bu durumda hastalara rahatsızlık vermektedir. Pek çok yetişkin birey hayatının çeşitli dönemlerinde diş eti hastalıkları ve rahatsızlıkları yaşayabilir. Diş etinde meydana gelen rahatsızlıklar erken evrelerde teşhis edilirse ameliyatsız şekilde kolaylıkla tedavi edilebilir ancak hastalığın ilerlediği süreçlerde tedavi için cerrahi yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla daha kısa süren bir tedavi için hastalığın erken fark edilmesi önemlidir.

Diş Eti Hastalıklarının Belirtileri

Diş eti hastalığının belirtileri ve tedavisi nedir sorusu günümüzde diş hastalıkları ile ilgili en sık sorulan sorulardan biridir. Bunun yanı sıra diş eti hastalıkları ve enfeksiyonlarının erken teşhis edilmediği takdirde tedavi edilmesinin oldukça zor olması da belirtilere dikkat edilmesi  gerektiğini gösterir. Erken evre diş eti hastalıklarının belirtileri arasında diş etlerinde şişlik ve kızarıklık yer almaktadır. Bunun yanında diş etlerinde hassasiyet yaşanması ve dişlerin fırçalanması diş ipi kullanılmasının ardından diş etlerinde meydana gelen kanamada belirtileri arasında gelmektedir.

Diş eti hastalıklarının en belirgin belirtilerinden ilki kırmızı ve şişmiş diş etlerine sahip olmaktır. Bunun yanı sıra düzenli ağız bakımı yapıyor olmamıza rağmen ağız kokusu yaşıyor olmanız diş etlerinde meydana gelen bakteriler sebebiyle yaşanmakta ve bu da diş eti hastalıklarının belirtileri arasında bulunmaktadır. Küçülen diş etleri de diş eti hastalıklarının belirtileri arasında bulunur, bu durumda dişler eskisinden daha uygun görünmektedir çünkü diş eti çekilmesi başlamıştır.

Diş eti hastalığının belirtileri ve tedavisi nedir sorusuna verilmesi gereken cevap bu tedavinin yalnızca diş hekimleri tarafından yapılabileceği şeklindedir. Eğer diş eti hastalıkları erken evrede tespit edildiyse profesyonel diş temizliği, diş örneklemesi ve kök planlaması ile tedavi edilebilir. Ancak daha geç fark edilen diş eti hastalıklarının tedavisinde cep küçültme ameliyatı gibi cerrahi yöntemler uygulanmaktadır.