SÜT DİŞLERİNDE SERİ ÇEKİM HANGİ ŞARTLARDA YAPILIR?

Çocuklarınızın süt dişleri çıktığında hepiniz mutlu olursunuz. Ancak süt dişleri ilerleyen zamanlar da ağız sağlığı gerçekten büyük bir tehlike arz etmektedir. Hatta süt dişleri sadece çocuklar da değil tüm bireyler de dahi sorun teşkil etmektedir. Bu sebeple diş doktorları uzun yıllardır Avrupa ülkeleri ve diğer ülkeler de uygulanan sür dişlerin de seri çekim uygulamasını uygulamaktadır.

Süt Dişlerin de Seri Çekim nedir?

Avrupa diğer yurtdışı ülkelerinde 1930 yıllar da uygulanmaya başlayan seri çekim uygulaması süt dişlerinde seri çekim uygulaması şimdilerde ise bizim ülkemizde uygulanmaktadır. Seri Çekim uygulaması ile hastanın ağrılı ve ya çarpık çıkmış olan süt dişlerinden hızlı bir şekilde kurtulmasını sağlamaktadır. Sadece bununla kalmayıp sürekli birkaç kez üst üste diş hekimine gitmenizi de önlemektedir. Ayrıca bununla da kalmayıp ebeveynler için ve hastalar için yorucu bir süreç olan tedavi süresini kısaltmakta, tedavi masraflarını ise en az seviyeye indirmektedir. Tedavi süresinin hızlı gerçekleşmesinin yanın da tedavi masraflarının en az seviyeye inmesi ile de toplumun büyük bir kesiminin bu tedavi sürecinden yararlanmasını, ağrılı veya çarpık olarak çıkan dişlerinden kısa bir sürede kurtulmasını sağlamaktadır.

Faydaları Nelerdir?

Süt dişlerinde seri çekim uygulamasının faydalarında bahsedecek olursak. Seri çekim uygulaması çocuklarınız da çarpık çıkmış süt dişlerinin düzeltilmesini sağlamaktadır. Bunu yanı sıra çocuğunuzun yaşı geldi ve artık yetişkin dişlerinin çıkması gerekiyor fakat kökleri sağlam bir süt dişi nedeni ile çıkmıyor ise o süt dişlerinin seri bir şekilde çekilmesi ile gelen dişlerin bir an önce çene yapısında yerine oturmasını sağlamaktadır.

Seri Çekim Uygulaması Hangi Şartlarda Yapılır?

Süt dişlerinde seri çekim uygulamasının yapılabilmesi için tabi ki belli şartlar vardır. Bu şartlar ise öncelikle süt dişlerinin ileri safhada ağız sağlığını etkiliyor olması gerekmektedir. Sür dişleri eğer yerine gelecek olan dişlerin yuvasını halen meşgul ediyor ise genellikle bu sebepten dolayı uygulanmaktadır. Ayrıca ağız çene yapısın da ki diş dizilimin de çarpıklık meydan getirmiş ise yine uygulanmaktadır. Genel olarak seri çekim uygulasın da bu şartlar göz önünde bulundurulur.