ÜMİTKÖY (0312) 235 40 04 YOL TARİFİ AL

ÇUKURAMBAR (0312) 285 44 99 YOL TARİFİ AL

PEDODONTİ (ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ)

Süt dişleri yapısal ve morfolojik olarak daimi (asıl) dişlerden değişiklik gösterir. Süt dişlerinin mine, dentin, pulpa yapısı ve bu yapılarda diş hastalıklarının ilerleyişi farklı olmaktadır. Ayrıca çocuk hastalarda uygulanan ilaç tedavisi de farklıdır. Bu nedenle bu dişlerin teşhis ve tedavi yöntemleri farklıdır.

Çocuk hastalara yetişkin hastalardan daha farklı şekilde yaklaşılmalıdır. Bu anlamda pedogoji eğitimi büyük önem taşır. Çocuk hastalar çoğu zaman yetişkinlere göre kooperasyon  kurulması ve tedavinin uygulanması bakımından daha zor hastalardır. Bu nedenle hem çocuğun doğru bir diş tecrübesi tecrübesi yaşaması hem de doğru tedavinin yapılması için uygulamaların bir pedodontist tarafından uygulanması uygundur.

Bu bölümde çocuklara uygulanan tedaviler şöyledir:

1-Oluşmuş problemlerin giderilmesine yönelik tedaviler

-Diş çürüğü tedavisi
-Diş çekimi
-Dişlerde oluşan kırıkların veya travma sonucu yerinden çıkmış dişlerin tedavisi
-Kanal tedavisi
-Fazla madde kaybı olan süt dişlerine kron kaplanması
-Dişlerde oluşan renkleşmelerin temizlenmesi

2- Koruyucu uygulamalar

-Ağız hijyen eğitimi
-Fluor uygulamaları
-Fissür örtücü uygulamaları
-Koruyucu ve durdurucu ortodontik uygulamaları
-Yer tutucu uygulamaları

**Diş ve ağız sağlığı problemlerini önlemek amacıyla çocuklar ilk süt dişi sürdüğünde veya bir yaşından geç olmamak kaydıyla muayene edilmelidir. Çocukların her üç ayda bir diş hekimine kontrole gitmeleri gerekmektedir.